Hobby/Talen

Talen

Wil je een nieuwe taal leren? Of heb je de basis al beet en wil je je kennis verder uitbreiden? Dan ben je bij onze school aan het juiste adres! Kies een van onze vele taalopleidingen en start meteen met studeren!

je favoriete talen

voor alle niveaus

meertalige hobby

nieuwe internationale vrienden

leren door zelf te praten

voor wereldwijde communicatie

handig voor op reis

bijleren over nieuwe culturen

interpersoonlijke connecties

taal ontdekken in vrije tijd

noCoursesWithinSubtheme Talen

beSureOfYourFuture

Met kennis van extra taal sta je sterker in je schoenen. Zo sla je op je volgende vakantie een praatje met de locals en bestel je je favoriete gerecht in de plaatselijke taal. Danzij de leuke en interessante curussen om als hobby te volgen, versterk je jouw talenknobbel.

Als inwoner van een stad waar mensen van verschillende culturen wonen, weet ik hoe belangrijk het is om enkele talen te spreken. Mijn buren spreken Nederlands, Engels, Frans, Arabisch of Marokaans. Perfectie is onnodig, maar je moet je wel weten uit te drukken om je boodschap over te brengen. Zo hebben we een sterke buurt! - employerSpeaks

taalopleidingen

trendsCapitalized

De Chinese taal is aan een opmars bezig, dat is een trend die zich al enkele jaren doorzet. Vooral werknemers die voor internationale bedrijven werken, hebben steeds meer interesse in het Verre Oosten om hun professionele contacten uit te breiden. Ook Oost-Europese talen, zoals Hongaars, bereiken steeds meer studenten. Online talen leren wordt alsmaar populairder, zeker bij drukbezette professionals.

Talen, hundredPercentOfTheTime

Er zijn de laatste jaren heel wat apps ontwikkeld waarmee je zonder al te veel moeite je plan trekt in een vreemde taal. Je spreekt tegen je smartphone en die vertaalt het meteen in de gewenste taal. Online en digitale tools winnen aan populariteit bij taalstudenten. Op onze eCampus bijvoorbeeld krijg je talloze praktijkoefeningen voorgeschoteld, stel je eenvoudig vragen aan je docent en vind je extra studiemateriaal terug.

Enkele jaren geleden ging ik bij mijn vriendin in Brussel wonen. Mijn buren slaan al eens graag een praatje, maar mijn Frans was voor verbetering vatbaar. Ik durfde bijna niks zeggen. Mijn vriendin raadde een taalcursus aan via afstandsonderwijs, ideaal te combineren met mijn job. Ik deed er een maand of tien over om de basiscursus op mijn eigen tempo af te ronden. De docent was heel geduldig en heeft me superhandige tips gegeven. Ik tevreden en mijn buren ook! - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Talen zijn altijd een populair studiegebied geweest bij onze studenten. Gepassioneerde mensen volgen deze opleidingen uit persoonlijke interesse. Zowel in de groepslessen als bij de thuisstudies ga je meteen aan de slag en leer je de taal op een praktijkgerichte manier. Onze docenten geven je persoonlijke tips en advies om je als een echte native speaker uit te drukken.

niceToKnowHeader

• De meest gesproken moedertalen zijn het Mandarijn Chinees, Spaans en Engels.
  • De meest gesproken tweede taal is het Engels, gevolgd door Frans en Russisch.
  • Engels, Frans en Duits zijn voor Nederlandstaligen de makkelijkste talen om te leren. Je kent ongetwijfeld al enkele woordjes, voordat je aan je lessen begint.