Hobby

Wil jij je vrije tijd vullen met een interessante of uitdagende hobby? Maak dan je keuze uit ons ruime aanbod aan hobbyopleidingen en ontwikkel je vaardigheden. Ga je voor iets creatiefs? Wil je iets lekkers op tafel toveren? Of leer je liever een handige skill? In ons cursusaanbod vind je vast iets wat jou zal plezieren. Of je nu kiest voor een groepsles, thuisstudie of Virtual Class, onze docenten staan alvast te popelen om met jou aan de slag te gaan!

allSubthemesWithinTheme Hobby

mhcomingsoon

Tuin

beSureOfYourFuture

Onze hobby-pleidingen hebben als doel je te ontspannen en te verrijken. Kies je voor een hobbyopleiding? Dan kies je voor een stressvrij leven waarin je jouw talenten optimaal ontwikkelt, nieuwe vaardigheden verwerft en vrienden voor het leven ontmoet.

Wat je beroep ook is, ontspanning is essentieel om keer op keer weer te gaan werken. Wie zichzelf uitleeft in een hobby, beschikt namelijk over de nodige rust, creativiteit en zin om uit te blinken in het professionele leven. Een hobby komt je beroep dus zeker ten goede! - employerSpeaks

hobby

trendsCapitalized

Mentaal welzijn staat steeds vaker centraal in onze samenleving. Veel mensen zoeken dan ook een hobby waarbij ze even tot rust komen. Yoga, schilderen, potten bakken ... Het zet ons allemaal aan om de drukte van het dagelijks leven even achter ons te laten en het hoofd leeg te maken. Rust, heerlijk!

Hobby, hundredPercentOfTheTime

Ben je trots op wat je bereikt tijdens je hobby? Dat begrijpen we helemaal! Gelukkig bestaan er tegenwoordig verschillende manieren om je creaties en resultaten met de buitenwereld te delen. Denk maar aan de talloze creatievelingen die hun werk via Instagram delen, de sportievelingen die hun resultaten op Strava zetten of aan de hobbykoks die elke week weer een nieuw gerecht op tafel toveren voor vrienden en familie.

Twee jaar geleden zag ik in een vintage winkel een oude salontafel staan. Het voorwerp leek een beetje versleten maar ik was er toch door gecharmeerd. Ik besloot het oude meubelstuk te kopen en op te lappen. Maar natuurlijk botste ik meteen op heel wat praktische vragen. Hierdoor schreef ik me in voor de hobbyopleiding 'Klein meubilair renoveren'. Er ging een nieuwe wereld voor mij open! Mijn geliefde salontafel kreeg een tweede leven en ook andere meubelstukken wist ik te redden van de schroothoop. Ik vul momenteel al mijn vrije tijd in met de restauratie van oude meubels. Deze hobby is echt mijn passie geworden. - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

"Steeds meer mensen schrijven zich in voor onze hobbyopleidingen. Naast mensen met veel vrije tijd vinden ook drukke zakenmensen hun weg naar onze school. Iedereen heeft nood aan ontspanning!"

niceToKnowHeader

• Nieuwe ervaringen maken je creatiever én gelukkiger. Klaar? Start!
  • De gemiddelde Belg heeft maar liefst drie hobby's. Wat zijn de jouwe?
  • We besteden gemiddeld zo'n acht uur per week aan onze hobby's.
  • 44% van de vriendschappen ontstaat tijdens een hobby.