Fermenteren, fermenteren, wie het wil kan het leren! Tijdens deze boeiende workshop ontdek je de juiste technieken om groenten en fruit te behandelen via deze unieke bewaarmethode. Al heeft deze techniek ook héél wat andere voordelen! Zo creëer je via de pittige, zoute, zure of zoete smaak van het fermenteren bijvoorbeeld een lekkere toevoeging voor slaatjes en andere gerechten. Daarnaast is het gefermenteerd voedsel dankzij haar gezonde bacteriën ook ideaal voor een optimale darmflora! Onder begeleiding van topdocenten ontdek je alle geheimen en ga je meteen aan de slag voor een leuke afwisseling in jouw keuken!

Ik geloof dat fermentatie niet alleen een ambacht is, maar ook een kunstvorm die de smaakpapillen betovert en de geest voedt.

onbekend.
Fermenteren
  • cpEducationTypeHobby
  • Centrum voor Avondonderwijs
  • cpCourseTypeGroup
  • 1 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 4 cpHoursPerClass
  • €109
cpProgram Fermenteren
Fermenteren avondschool
  • Welke producten zijn ideaal voor fermentatie?
  • De houdbaarheid van gefermenteerde voeding
  • Verse producten of ook diepvriesgroenten?
  • De ideale voorbereiding voor een geslaagd fermenteerproces
  • Verschillende soorten groenten fermenteren
  • Extra smaakmakers toevoegen bij je voedsel
  • Lekkere combinaties voor in salades en gerechten
  • De ideale bewaarmethode voor langdurig gebruik
Volwassenenonderwijs Fermenteren

Tijdens deze workshop steek je de handen meteen uit de mouwen en zal je zelf heel wat kokkerellen. Op het einde van de les heb je zo zelf al heel wat groentjes gefermenteerd die je gewoon mee naar huis neemt! Met alle vaardigheden die je opdeed ga thuis verder aan de slag en maak je de meest heerlijke gerechten voor jezelf en/of je gezin. Een smaakvolle opleiding dus waaraan niet alleen jij veel plezier beleeft.

Fermenteren volwassenenonderwijs

Alle workshops die je via de Hobbyschool volgt, zijn bedoeld voor je eigen plezier en persoonlijke ontwikkeling. Maar dat sluit niet uit dat je al deze vaardigheden ook in je professionele carrière kan gebruiken! Werk je als begeleider in een dagverblijf of ga je wel eens aan de slag als vrijwilliger tijdens creatieve of cullinaire namiddagen, workshops of sessies? Dan ben jij weer helemaal mee met de nieuwste informatie en kennis over tal van leuke activiteiten die jij in groep kan uitvoeren.

cpStartingDatesGroupCourse Fermenteren

startdataEmpty

De workshop ‘Fermenteren’ duurt 4 uur. Tijdens deze opleiding ontdek je op een praktijkgerichte manier alle kennis en vaardigheden voor een uitgebreide introductie tot dit fantastische interesseveld. Zo ga jij thuis gewoon verder aan de slag! De ideale manier om jouw vrije tijd extra waardevol te besteden! In het overzicht met de startdata vind je per lessenreeks alle lesdagen terug.

cpClickHereForStartingDates

Het inschrijvingsgeld voor deze workshop bedraagt slechts 109.00 euro. Dit bedrag omvat het geïllustreerde lesmateriaal, de professionele begeleiding van een ervaren docent, het gebruik van de lokalen en het attest dat je nadien ontvangt.

Fermenteren
  • cpEducationTypeHobby
  • Centrum voor Avondonderwijs
  • cpCourseTypeGroup
  • 1 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 4 cpHoursPerClass
  • €109

cpStartNewCarreer Fermenteren. cpChooseQualityEducationWith Centrum voor Avondonderwijs.

cpGoodToKnowAboutCourse Fermenteren

Het Centrum Voor Avondonderwijs VZW is de belangrijkste opleidingsverstrekker van Vlaanderen op het gebied van professionele opleidingen voor volwassenen. Er worden lessen georganiseerd in alle grote steden in Vlaanderen zodat je steeds in jouw buurt kan studeren. Kiezen voor het Centrum Voor Avondonderwijs VZW is kiezen voor studeren in een inspirerende omgeving. Je kan rekenen op gemotiveerde en professionele docenten.

cpGroupUSP1
cpGroupUSP2