Statisticus, cpProfessionWithFuture

We leven in een wereld van cijfers en data. Grafieken en onderzoeksresultaten vliegen ons om de oren. Om al die informatie te begrijpen heb je statistisch inzicht nodig. Dat is exact wat deze thuisstudie Statistiek biedt! Statistisch inzicht is handig voor studenten en voor iedereen die op het werk data verwerkt of gegevens analyseert.

Deze cursus leert je stap voor stap hoe je correct gegevens verzamelt, structureert en analyseert. Je ontdekt hoe je resultaten interpreteert en conclusies trekt. Dat is essentieel in betrouwbare studies. Bovendien leer je ook werken met SPSS, een bekend statistisch computerprogramma. Na deze cursus heeft statistiek geen geheimen meer voor je. Jij weet exact waar je mee bezig bent. Statistiek wordt voor jou kinderspel!

Statistiek is de kunst van het verzamelen, analyseren, presenteren en interpreteren van gegevens.

onbekend.
  • weten hoe je een wetenschappelijk statistisch onderzoek opstelt en uitvoert
  • steekproeven, grafieken en onderzoeksresultaten beter leren begrijpen
  • leren werken met het statistische computerprogramma SPSS
  • jezelf voorbereiden op het vak Statistiek aan de universiteit of de hogeschool
  • thuis op eigen tempo studeren, met online begeleiding door een echte topdocent
Statistiek
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Afstandsonderwijs
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €289€231.20
cpProgram Statistiek
Statistiek online cursus
  • Wat is statistiek?
  • Waarvoor wordt het gebruikt?
  • De opzet van jouw onderzoek
  • Afbakening van de populatie
  • Trekken van een steekproef
  • Uitvoeren van de juiste analyses
  • Toetsen van hypothesen
  • Beschrijvende en inferentiële statistiek
  • Grafieken en boxplots
  • Verbanden leggen tussen variabelen
  • Statistiek met behulp van SPSS: hoe en wat
Studeren Statistiek
  • Met verstand van zaken gegevens verzamelen, structureren en analyseren
  • Betrouwbaarheidsintervallen en boxplotten maken? Jij kan het allemaal!
  • SPSS vakkundig gebruiken
  • Vlot data interpreteren en juiste conclusies trekken
Statistiek studeren
  • Kennis van statistiek komt van pas in elke studierichting en in elke job
cpTeachers Statistiek

Je kan direct aan de slag na je inschrijving! De digitale cursus staat binnen 1 minuut op jouw profielpagina en op het online studentenplatform. De papieren versie gaat meteen op de post. Die ligt dus snel bij jou thuis in de brievenbus. Via het online studentenplatform geniet je een jaar lang van begeleiding door een vakdocent met heel wat expertise in statistiek en dataverwerking. Zo sta je er niet alleen voor. Dankzij de flexibiliteit van een thuisstudie studeer je bovendien waar en wanneer je maar wil. Wanneer je slaagt voor jouw opleiding, versturen wij jou het diploma.

Je betaalt voor je opleiding Statistiek maar 289.00 euro. Hiervoor krijg je allereerst een uitgebreid cursusboek met theorie, voorbeelden en oefeningen. Daarnaast geniet je een jaar lang van professionele online begeleiding door een gemotiveerd topdocent. Je krijgt ook toegang tot ons online studentenplatform én de mogelijkheid om binnen een termijn van vijf jaar gratis examen af te leggen. Alles voor een geslaagde thuisstudie Statistiek!

Statistiek
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Afstandsonderwijs
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €289€231.20

cpStartNewCarreer Statistiek. cpChooseQualityEducationWith Centrum voor Afstandsonderwijs.

cpGoodToKnowAboutCourse Statistiek

Het Centrum Voor Afstandsonderwijs is de belangrijkste opleidingsverstrekker van opleidingen in afstandsonderwijs in Vlaanderen. Door de jarenlange ervaring heeft de school een groot en gebalanceerd opleidingsaanbod uitgebouwd met relevante opleidingen voor de arbeidsmarkt. Kiezen voor het Centrum Voor Afstandsonderwijs is kiezen voor flexibel studeren waarbij je toch persoonlijk begeleid wordt door gemotiveerde en professionele docenten.

cpHomeUSP1
cpHomeUSP2
cpHomeUSP3

TOM

Het boek lag twee dagen later in de bus! Dat is handig om thuis in de zetel of aan de bureau te studeren. Tijdens het pendelen studeer ik dan online. Super dat je zo flexibel kan werken!

SIMON

Mijn baas wil bedrijfsgegevens (aankoop, stock,...) op een wetenschappelijke manier analyseren om een beter beeld te krijgen. Daarvoor heb ik niet de juiste opleiding. Via deze weg ga ik mijn statistisch inzicht beschaven!

JOREN

Ik ga volgend jaar naar de unief en mijn wiskunde is niet zo sterk. Ik krijg daar sowieso statistiek en wou me er toch al op voorbereiden. Dan ben ik volgend jaar zeker mee! Deze opleiding is perfect om al een basis te leggen.