Mindfulness op Maandag

30/08/2022 Thomas Verlinden

Zie je op tegen de start van een nieuwe werkweek? Heb je misschien een druk weekend achter de rug en ben je niet voldoende uitgerust? Dan kan een kwartiertje mindfulness bij het opstaan of slapen gaan de truc zijn om je te herbronnen, jouw concentratie terug te vinden en de motivatie te krijgen om die nieuwe week met een frisse start in te vliegen. We geven je een paar tips die je nu al kan toepassen.

Creëer een rustige omgeving

Enkel in een ontspannen setting kun je je even helemaal op jezelf concentreren. Laat je telefoon uit en zorg dat de ruimte een aangename temperatuur heeft. Verder is het belangrijk dat je een comfortabele houding aanneemt. Je kunt in lotushouding gaan zitten, maar gaan zitten op een makkelijke stoel of languit op de bank gaan liggen, is ook goed. Verder zijn wierook en kaarsjes de kers op de taart voor een ontspannen sfeer.

Kies de juiste muziek

Stilte kan heel prettig zijn, maar de juiste muziek kan ook veel bijdragen aan je meditatie. Er bestaan bijvoorbeeld veel meditatie-cd’s met ontspannende muziek, maar ook rustige klassieke muziek kun je perfect gebruiken om het mediteren eenvoudiger te maken.


relatedBlogs

Ontstressen: hoe doe je dat?


previousLabel

Ontstressen: hoe doe je dat?

nextLabel

DIY: maak je eigen gezichtsmasker met aloë vera

mostRead


Tover je tuin of terras om tot een bijenparadijs

10/04/2019

Breien

26/07/2018

Zwaardje

25/07/2018

blogTags


MindfulnessMaandagRustZenAdemhalenTechniekenOntspannenOntstressen

blogShare


fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0